Fler resultat...
1. Leveranser
Vi levererar med DHL eller PostNord enligt gällande fraktkostnader om inget separat fraktavtal finns.
Order mottagna före kl 11:00 vardagar expedieras normalt samma dag under förutsättning att varorna finns i lager.
2. Leveranssätt
Våra leveranser inom Sverige bokas med PostNord, DHL direkt till dörren, DHL Service point eller DHL pall.
För leveranser till Finland, Danmark och Norge leveras beställningar med DHL Parcel Connect. För privatpersoner levereras beställningar via ombud till närmaste utlämningsställe med DHL Service Point, DHL Parcel Connect eller PostNord. Vid beställning krävs mobilnummer eller e-postadress för avisering när paketet finns att hämta hos närmaste ombud. Du ansvarar själv för att korrekt uppgifter anges vid beställningen. Vid ej uthämtad paket hos ombud debiteras frakt samt returfrakt.
3. Hämtlager
Du kan välja att hämta din beställning på vårt hämtlager i Solna, Råsundavägen 74.
Vid upphämtning på vårt lager, säkerställ att produkten finns på vårt lager genom att kontrollera med oss före avhämtning eller före orderläggning. Större delen av vårt kontorssortiment levereras från annat lager vilket kan innebära att tiden för upphämtning kan variera. Vi behöver ditt ordernummer, finns på ordererkännandet, samt ID-handling för att din beställning ska kunna hämtas ut.
Vårt lager har öppet:
Måndag-torsdag 09:30 – 16:00 (Lunchstängt 12:00 – 13:00)
Fredag stängt
4. Fraktkostnader
Våra fraktpriser vid direktbetalning (exklusive moms):
DHL/PostNord Sverige 99,00 Sek
DHL Parcel Connect Finland 199,00 Sek
DHL Parcel Connect Danmark 199,00 Sek
DHL Parcel Connect Norge 320,00 Sek
Avvikelser kan förekomma på ovan pris för fakturakunder.
För fakturakunder beräknas fraktkostnaden utifrån vikt och volym.
5. Direktleveranser
Sidewalk kan leverera direkt till er slutkund. Frakt debiteras enligt gällande avtal. Ni ansvarar för att ni har meddelat oss korrekt leveransadress samt postnummer. Kom ihåg att postnummer till ett företag skiljer sig åt mellan boxadressen och gatuadressen (leveransadressen).
6. Priser
Alla våra priser anges i svenska kronor, SEK, och exklusive moms. Sidewalk reserverar sig mot eventuella prisändringar och valutakursjusteringar från leverantörer. Sidewalk kan fram till leveransdagen ändra priserna till följd av ändringar av leverantörspriser, valutakurser och andra förhållanden som ligger utanför Sidewalks kontroll. Vi meddelar alltid prisförändringar på lagda order innan leverans. Alla priser i webshopen är exklusive moms, fraktkostnader och REPA avgift samt eventuell kassettersättning från Copyswede. Kassettersättning gäller endast produkter som lagringsmedia, hårddiskar och minnen.
7. Betalningsvillkor
Betalningsalternativ i vår webbutik är SIDEWALK faktura, E-faktura, PayPal och Klarna.
SIDEWALK faktura och E-faktura gäller endast för aktiebolag/stat/kommun/landsting och avtalskunder. För SIDEWALK faktura sker sedvanlig kreditprövning. Om ni godkänns som kreditkund gäller normalt faktura 30 dagar netto som betalningsvillkor. SIDEWALK äger rätt att när som helst och utan föregående avisering ändra kreditgränsen. Betalning skall vara SIDEWALK tillhanda senast enligt på fakturan angiven dag. Vid försenad betalning har SIDEWALK rätt att debitera förseningsavgift, dröjsmålsränta samt i förekommande fall, avgift för inkasso och betalningsföreläggande.
Våra fakturor är utställda på Profina Finans AB som även sköter påminnelser samt andra betalningsärenden.
8. Kundkonto
För att bli återförsäljare eller avtalskund hos SIDEWALK AB krävs att man skapar ett kundkonto, då kan speciella fraktvillkor mm erhållas samt att man kan se tidigare lagda order. Kontakta oss om du vill bli återförsäljare eller avtalskund så kan vi gå igenom vilka produkter eller tjänster som är viktigast för dig.
9. Specialbeställningar
Vid specialbeställning av produkter som exempelvis måttanpassad plastficka eller produkter med tryck så gäller förskottsbetalning om något annat inte har avtalats, beställningen är också bindande och går ej att avbeställa.
10. Restorder
Sidewalk skickar alltid restnoterade lagerartiklar utan extra fraktkostnad. Restnoterade artiklar skickas normalt med er nästa order. Om ingen ny order inkommer till oss inom 10 dagar skickas automatiskt alla restnoterade artiklarna som finns tillgängliga för leverans. Sidewalk ger ingen kompensation för försenade leveranser.
11. Beställningsvaror
Beställningsvaror är artiklar som vi normalt inte lagerhåller. Leveranstiden kan variera från 1-8 veckor.
Beställningsvaror registreras alltid som en separat order för fullständig leverans. Om din order innehåller både lager- och beställningsvaror kommer två separata order att skapas och två orderbekräftelser att skickas till er. Observera att detta även gäller vid direktleveranser till era kunder. Det innebär att ni maximalt debiteras en frakt per order enligt ert fraktavtal med oss.
För beställningsvaror som exempelvis måttanpassade plastfickor eller produkter med tryck gäller särskilda bestämmelser:
– Går inte att avbeställa
– Ingen returrätt
– Frakt debiteras enligt gällande avtal med SIDEWALK AB
– Beställningsvaror läggs alltid på en separat order för fullständig leverans
12. Reklamation och retur
Om en produkt inte fungerar eller är skadad, kontakta oss omgående.
Är felet ett fabrikationsfel ersätts varan mot en ny.
Vi har öppet köp i 14 dagar som gäller från mottagen beställning. Öppet köp gäller inte beställningsvaror.
Returnerade produkter ska vara i obruten originalförpackning för att en återbetalning ska godkännas.
För retur debiteras fraktkostnader enligt gällande villkor.
För att registrera en retur eller en reklamation skicka din anmälan till: info@sidewalk.se
I anmälan skall namn, ordernummer och orsak anges. Vi meddelar dig via e-post när returen är godkänd och produkten kan returneras, vi bifogar då frakthandlingar för returen.
13. Transportskada
Transportskadat gods skall anmälas till oss senast 8 dagar efter godset mottagits, kontakta oss för vidare hantering.